Danilo Bastione
Aufbauprinzip
2023
Diploma exhibition
AdbK Munich
________________
2023
Diplomausstellung
AdbK München
Concrete, paint, found objects,
salt, white vinegar, electricity supplier,
Zinc, beaker, carpet
__________________
Beton, Lack, gefundene Objekte,
Salz, weißer Essig, Stromversorger,
Zink, Becherglas, Teppichboden
AUFBAU PRINCIPLE
One dimension divided into three registers, which are always interchangeable.
There is an open structure on the wall which reflects the periodic table. One attempt the ruin, and the rubble from my workplaces, to classify. These elements that are in base of colors classified, included each a mistake that keeps them alive.
The objects in concrete are enclosed, show one decided sedimentation process is, firm as a statement.
The different grids in this Heterogeneity is all evident in the displayed in the same format.
The structure as an open system has as counterpoint the works machine.
The carpet limits the machine and at the same time he supports her. He tries to put things in order through an aseptic non-emotional mood that is subliminally in the architecture of the room penetrates and in contrast with the tiled chaos stands.
It represents the comfort zone in which center the machine breaks out, emerges; their function, their abandons the given structure.
The machine resembles a small hard drive/ rack server. She saves different traces of one system and stores them like an individual save an assigned structure could.
One language, one education, one believe.
Visually the machine is reminiscent of one small galvanization cell: it works with a minimum power and current Tension so we never see the result will see.
As far as they believe in the so-called “Mother Electricity” is plugged in, she will work infinitely. It shows an invisible one border before our eyes.
At the center of this machine is a small piece of iron constantly galvanized. An electrolytic solution contains white Vinegar and salt, with two so-called “sacrificial anodes” made of zinc and just one small piece of iron.
Zinc sacrifices itself for art in vain, so that this little piece of iron always can get new layers again.
The solution becomes increasingly black through the Oxidation, the foam deforms and the objects in this cups are getting blacker and blacker.
This sedimentation process will never end, the Anthropomorphic Machine recognizes its function and dispenses with it to their assigned structure.
That's why she works with it endlessly this process will never be ßfinished so that the Structure on the wall never completed and the machine continues to live will be.
_________________________________
AUFBAUPRINZIP
Eine Dimension geteilt in drei Register,
die immer austauschbar sind.
Auf der Wand ist eine offene Struktur
welche das Periodensystem widerspiegelt.
Ein Versuch die Ruine, und den
Schutt aus meine Arbeitsplätze, einzuordnen.
Diese Elementen die nach
Farbigkeit eingeordnet sind, enthalten
jeweils einen Fehler, die sie lebendig
macht. Die Gegenstande die in Beton
umschlossen sind, zeigen einen
Sedimentations-Prozess der beschlossen
ist, fest wie eine Aussage.
Die unterschiedliche Raster in dieser
Heterogenität zeigen sich alle im
selben Format dargestellt.
Die Struktur als offenen System hat als
Kontrapunkt die funktionierende
Maschine.
Der Teppichboden begrenzt die Maschine
und gleichzeitig unterstützt er sie.
Er versucht eine Ordnung zu geben,
durch eine aseptische nicht emotionale
Stimmung die ganz unterschwellig in
die Architektur des Raumes dringt und im
Kontrast mit dem eingekachelte Chaos
steht.
Er stellt die Komfortzone dar, in deren
Zentrum die Maschine einbrichtm
ausbricht, auftaucht; ihre Funktion, ihre
vorgegebene Struktur aufgibt.
Die Maschine ähnelt einer kleinen Festplatte
/ einem Rack Server. Sie speichert
unterschiedliche Spuren von einem
System und lagert sie, wie eine Individuum
eine zugewiesene Struktur speichern
könnte. Eine Sprache, ein Erziehung, eine
Glaube.
Optisch erinnert die Maschine einer
kleinen Galvanisation-Zelle: sie arbeitet
mit einer minimale Leistung und Strom-
Spannung, damit wir das Ergebnis nie
sehen werden. Soweit sie an den sog.
„Mutter Strom“ angesteckt ist, wird sie
unendlich arbeiten. Sie zeigt eine unsichtbare
Grenze vor unsere Augen.
In dem Zentrum dieser Maschine ist ein
kleines Stück Eisen konstant verzinkt.
Eine elektrolytische Lösung enthält weißen
Essig und Salz, mit zwei sog. „Opfer Anoden“
aus Zink eingetaucht und eben, das
kleinen Stück Eisen.
Das Zink opfert sich umsonst für die Kunst,
damit dieses kleinen Stück Eisen immer
wieder neue Schichten bekommen kann.
Die Lösung wird immer schwarzer durch die
Oxidierung, der Schaum verform sich
und die Gegenstände in diesem
Becher rum werden immer schwarzer.
Dieser Sedimentation-Prozess wird nie
enden, die Anthropomorphische Maschine
erkennt ihre Funktion und verzichtet
auf ihre zugewiesene Struktur.
Deswegen arbeitet sie unendlich damit
dieser Prozess nie fertig wird, damit die
Struktur auf den Wand nie abgeschlossen
wird, und die Maschine weiter lebendig
sein wird.
JavaScript is turned off.
Please enable JavaScript to view this site properly.